Gospodarka Komunalna Sp. z o.o. informuje, że rozpoczynamy realizację kompleksowej wymiany wodomierzy głównych w miejscowościach: Zarzecze, Lutoryż, Boguchwała(tylko odbiorcy wody z sieci GOKOM) i Niechobrz.
W związku z modernizacją i rozwojem systemów monitoringu sieci wodociągowych wymaganych Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/2184 w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi oraz Europejski Zielony Ład wprowadzających nowe wymagania w zakresie oceny jakości usług wodociągowych i obowiązek redukcji wycieków wody został przez naszą Spółkę wdrożony program wymiany wodomierzy analogowych na wodomierze elektroniczne z systemem zdalnego odczytu danych bez konieczności wchodzenia do budynku kontrahenta oraz z możliwością wykrywania awarii i nieprawidłowościach na instalacjach wodociągowych użytkowników.
Właściciele lub użytkownicy posesji proszeni są o bezproblemowe udostępniane miejsc zamontowania wodomierzy, celem ich wymiany.
W okresie poprzedzającym czynności związane z wymianą wodomierza powinni Państwo rozważyć potrzebę naprawy bądź uzupełnienia węzła wodomierzowego o niezbędne wymagane prawem wyposażenie (tj. zawory odcinające, zawory zwrotne, zawory antyskażeniowe itp.) Istnieje możliwość uzupełnienia takiego węzła wodomierzowego przez naszych pracowników pod warunkiem zapłaty przez Państwa za niezbędne do montażu, zużyte materiały. Orientacyjny koszt materiałów niezbędnych do uzupełnienia węzła wodomierzowego to ok. 80 – 100 zł – w zależności od ilości potrzebnych części. Montaż części w ramach wymiany wodomierza. W przypadkach wymagających większego zakresu prac (koszt materiałów pow. 100 zł netto) będzie obowiązywała oferta indywidualna.
Przed wymianą wodomierza znajdującego się w studni wodomierzowej, w wypadku stwierdzenia nieszczelności studni wodomierzowej, może zaistnieć potrzeba uprzedniego jej uszczelnienia lub wymiany na nową przez właścicieli posesji. O takiej potrzebie, a także ewentualnie o potrzebie podjęcia innych czynności technicznych związanych z montażem wodomierza zostaniecie Państwo poinformowani ustnie podczas wizyty, a w razie potrzeby również pisemnie.
Czynności związane z wymianą wodomierzy, będą realizowane przez pracowników GOKOM Sp. z o.o. od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 20:00. Pracownicy wchodzący w skład zespołów dokonujących wymiany wodomierzy, będą posiadali legitymacje służbowe. Dokonujący wymiany, po instalacji nowych wodomierzy, sporządzą protokół, który zostanie podpisany przez właściciela lub użytkownika oraz instalatora, dokonującego wymiany. W trakcie wymiany będą również aktualizowane umowy dostawy wody i odbioru ścieków, w tym celu prosimy o przygotowanie dowodu osobistego Kontrahenta. Pracownicy przeprowadzą również kontrolę szczelności kanalizacji i sposobu odprowadzenia ścieków sanitarnych z budynków mieszkalnych pod kątem wprowadzania wód przypadkowych tj. wód opadowych, roztopowych do sieci kanalizacji sanitarnej.
UWAGA: UPRASZA SIĘ OSOBY PRZEBYWAJĄCE NA KWARANTANNIE LUB IZOLACJI DOMOWEJ W ZWIĄZKU Z ZAKAŻENIEM COVID-19 O BEZWZGLĘDNE POINFORMOWANIE O TYM FAKCIE PRACOWNIKÓW PRZED ICH WEJŚCIEM DO DOMU!
W przypadku niemożliwości dokonania wymiany z powyższego powodu (lub innych powodów uniemożliwiających wymianę), prosimy o kontakt telefoniczny z GOKOM Sp. z o.o. od poniedziałku do piątku w godz. od 7:00 do 15:00. na nr tel. 17 871 43 00 lub 571 390 664 w celu ustalenia indywidualnego terminu wymiany wodomierza.
Wymiana wodomierzy – zasady